Cercar en aquest blog

diumenge, 13 de desembre del 2009

Seminari dia 14

Aquesta sessió es va iniciar amb la preparació de la festa de nadal que es farà l'últim dia a seminari.Cadascú haurà de col·laborar portant begudes, menjar, plats...
Un cop finalitzat aquest aspecte la nostra companya Irene ens va fer un petit resum de la revista que havia portat. El nom d'aquesta revista era "Actualitat Educativa" i alguns dels apartats eren els següents:

- educació pel canvi personal i social
- centres justícia juvenil
- carrer com a espai educatiu
- aprendre durant tota la vida
- mares enllaç i procés d'acollida de la gent nouvinguda
- bibliografia
- escola (programa Treva)
- poesia i joves (experiència d'una mestra)
- mirades
- Article
- Cartellera

El tema de debat que va proposar va ser: Centres de justícia juvenil, el rol de l'educador social.

Tot seguit la Sara ens va descriure la seva revista "Infancia y aprendizaje". Aquesta revista està publicada en castellà/anglès, s'edita a la Facultat de Psicologia de la Universitat Autonoma de Madrid. Es publica trimestralment des de l'any 1977 i aquestes son les seves tarifes:

.Individual, tarifa regular: 99€

.Individual, tarifa especial per subscriptors de C&E: 87€

.Institucional, tarifa regular: 545€

.Institucional, tarifa especial per a subscriptors de C&E: 435€

La revista conté diversos articles explicats detalladament:

-La lectura de material ilustrado: resultados de una intervención con madres y niños pequeños de nivel socioeconómico bajo.
-Comprensión de la mente y habilidades comunicativas en niños rechazados por sus iguales.
-La investigación sobre la enseñanza y aprendizaje de la lectura inicial: revisión y clasificación.
-La productividad de la morfología verbal a los dos años de edad.
-Estereotipias motoras, ¿un modo de acomodarse a la actividad?: un estudio comparativo entre niños con distintas alteraciones del desarrollo.
-La experiencia de la paternidad y maternidad: anàlisis del discurso de las creencias sobre la crianza y el cuidado infantil.
-Dos nuevas pruebas de Memoria Operativa de Anáforas.

Altres

Evaluadores del año 2008

Normas para los autores

El tema que va proposar per a debatre va ser "La comprensión de la mente y habilidades comunicativas en niños rechazados por sus iguales".

Reflexió:

És un fet que hi ha exclusió a les aules i que hi han nens/es que tenen un sentiment de rebuig envers la resta o que no se senten integrats en el grup. És el mestre/a el qui ha d'assumir la responsabilitat d'aquest problema.
En primer lloc ha ser capaç de veure aquests tipus de problemes, ja sigui mitjançant jocs o preguntes a l'aire, prevenir abans que es desenvolupi encara més i trobar solucions per tal de que no torni a passar.
Les famílies també haurien d'estar implicades en tot aquest moviment i no donar mai l'esquena o deixar tota la responsabilitat a l'escola.
Penso que donant una bona educació entre tots i quan dic entre tots em refereixo a tots els agents educatius que envolten als nens (societat, família, escola..) es pot solucionar aquest tema amb facilitat. És més difícil posar a tots d'acord per navegar en el mateix camí que no el fet de fer entendre a un nen el que està bé o malament.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada