Cercar en aquest blog

dilluns, 7 de desembre del 2009

Pràctica 10. Aprenentatge i TIC.

Metàfora de la construcció

Està centrat en l'alumne. Aquest és el qui té el control de la situació, és a dir, és el principal constructor. Hi ha un programa anomenat LOGO que serveix per a que el nen pugui desenvolupar estratègies en la resolució de problemes.El mestre en aquest cas ha de fer les preguntes oportunes per tal de guiar a l'alumne.

Metàfora tutorial

És l'ordinador el que fa de guia per tal de que l'alumne faci un bon aprenentatge. Hi han més activitats educatives anomenades JCLIC que fan referència als temes que l'alumne estigui tractant. És un programa que fa que l'alumne conegui les seves errades automàticament.

Metàfora del laboratori. L'ordinador com a simulador.

Són uns sistemes on l'usuari pot jugar amb diferents paràmetres peró amb l'inconvenient que no pot afegir-ne de nous. Podem trobar el Crayon Physics, un joc on has de buscar la manera de portar la bola fins a l'estrella fent camins i utilitzant la lògica per a conseguir-ho.

La metàfora de la caixa d'eines: L'ordinador com a eina.

Aqui trobem el word una eina que coneixem molt i que fem servir constantment com una aplicació informàtica per la producció (incloent la composició, edició, format i poible impressió) de qualsevol mena de text. És una forma de treball on els alumnes poden fer i desfer al seu gust utilitzant aplicacions de tota mena.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada