Cercar en aquest blog

dissabte, 5 de desembre del 2009

Seminari dia 13

Un cop començada la classe l'Edu ens va posar al corrent de l'actualitat educativa, explicant-nos una mica les notícies més rellevants de la setmana. Una de les notícies que ens va comentar va ser que Menorca és l'indret on menys hores de català eren destinades a les escoles.Una altre notícia era que a Cornellà han construit uns espais de benvinguda educativa amb la finalitat d'explicar als immigrants les característiques i distintius de la cutltura catalana.
Però el tema que va voler dur al debat va ser l' escurçament de les vacances d'estiu a les escoles catalanes.El nou horari faria començar el curs el 7 de Setembre i finalitzar-lo el 22 de Juny. El dia de finalització és el mateix amb la diferència que la jornada intensiva es suprimeix seguint d'aquesta manera el maeix horari lectiu.
En canvi al Febrer i al Març haurà una setmana de festa. Aquest canvi ha estat molt discutit per part de mestres i pares. Els mestres es queixen de que el goven pren les decisions sense comptar amb les seves opinions i els pares discrepen amb la decisió d'imposar una setmana de festa al Gener. Que faran els pares que no es puguin permetre apuntar als seus fills a uns casals? I els pares que treballen?
Un cop acabada aquesta exposició es va donar pas a la descripció d'una revista educativa. Aquesta descripció la faria la nostra companya Laura.

Ens ha fet un anàlisi de la revista diferenciant els apartats que la componen:
1. Devantal: s'hi tracta un tema anomenat Eduquem els usos de la llengua
2. Camins per reeixir: s'hi tracten diversos temes com El fracàs de tots els problemes educatius i socials, la igualtat d'oportunitats en el sistema educatiu, què entenem a Primària? etc.
3. Entrevista a Vicenç Soler
4. Experiències: es narra que l'IES Sant Josep de Calassanç ha guanyat un premi. També es fa referència al projecte "Tu pots", que indica una manera de seguir pautes per a la gent immigrant.
En aquest apartat, també podem veure un estudi que s'ha fet a l'Escola Claret, indret que vam visitar la Maria i jo durant la jornada de pràctiques...
5. Sense pèls a la llengua: apartat on es parla de mots que utilitzem els adolescents freqüenment. Concretament, en aquesta edició, es parla de la paraula Pal.
6. Informacions i comentaris
7. Llibres i materials
8. Lletra menuda (dibuix)

Tot seguit vam donar pas a una altre activitat la qual consistia en donar a conèixer a la resta de la classe les nostres impressions de les jornades de pràctiques que vam realitzar amb l'alumne de tercer.
En acabar aquesta activitat la nostre tutora ens va repartir unes cartolines de colors on haurem d'escriure, d'una manera positiva, reflexions sobre cadascun dels nostres companys.

Reflexions

Sobre el tema de l'escurçament de les vacances d'estiu, no em sembla malament del tot encara que, com a futur mestre, em preocupa la nostre influència en les desicions que tinguin a veure amb els infants.
Tot el que siguin alternatives al sistema per tal de millorar-lo pot ser interessant però els primers que han de participar en aquestes desicions hauríem de ser nosaltres ( futurs mestres).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada