Cercar en aquest blog

dissabte, 31 d’octubre del 2009

seminari dia 8

L'inici de la classe va consistir en una posada en comú que va fer el nostre company Macià. Ens va exlicar el contingut d'una revista escolar titulada Kikiriki. Aquesta revista és d'una cooperació educativa i que està editada a Sevilla. El seu director és en Joaquim Ramos, l'idioma utilitzat és el castellà i la seva periodicitat és trimestral. Va ser creada a l'any 1988 i actualment el seu cost és de 18 euros trimestrals o 80 euros anuals ( les institucions públiques paguen 110 euros anuals).
Un cop acabada l'explicació vam continuar amb una activitat més dinàmica on tothom va participar dient la seva experiència. El tema principal era: L'assignatura que més ens va marcar en la primària.
La segona activitat va consistir en explicar alguna relació conflictiva que vam veure o que vam experimentar durant la primària. Cadascú va dir la seva i fins i tot va donar temps a escalfar una mica l'ambient compartint idees totalment contràries entre companys.

Reflexió

Vam estar debatint un problema molt greu que avui dia és una realitat: Els danys físics i psicològics que reben alguns nens per part de la resta de companys de classe.
Penso que és intolerable que els professors no tractin directament el problema i que es dediquin a mirar cap a un altre costat. Hi han nens/es que, veritablement, tenen molts problemes d'aquest tipus i haurien de tenir la seguretat de que els mestres actuaran en conseqüència.És evident, si ets la víctima només pots fer dues coses. Per una banda buscar refugi en els mestres (ho pots trobar o no)i per l'altre banda buscar-te les castanyes tu mateix.És clar, la segona opció és més arriscada.
Per acabar, m'agradaria deixar clar un tema que penso que el Divendres es va poder interpretar malament.Una companya de classe va deixar en entredit que les pesones que "fumen" no poden arribar a ser res a la vida o jo ho vaig entendre així. Em considero una persona molt sana i esportista, no fumo i porto una vida molt saludable però m'agradaria contestar amb un fet real que li faci pensar. Tinc tres amics que "fumen", un està llicenciat en informàtica, l'altre és enginyer en telecomunicacions i l'altre ha acabat història i està començant publicitat. Jo,sincerament, no els veig tontos de cap de les maneres. I aqui és on vull arribar jo, és a dir , no estic fent apologia de res ni defensant als "fumadors" però penso que cadascú és responsable de les seves accions.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada